My week in pictures 172

Klik verder om te zien wat ik deze week allemaal heb meegemaakt!

Dinsdagochtend om 4 uur ‘s nachts op het vliegveld: klaar voor mijn reis naar Hawaii! Ik had geen jas meegenomen dus zat te bevriezen op de stations en op Schiphol. Tijd voor warme chocomel dus.

En 25 uur later kwam ik aan in Hawaii! Dit is in de tuin van de plek waar ik verblijf <3

Mijn koffer was helaas niet meegekomen op de vlucht van San Francisco naar Honolulu en ik had alleen maar lange kleren aan. Op dag één ging ik dus even naar een winkel om een korte broek te kopen.

Oké, en een bikini. Ik kon het niet laten 🙂

Daarna ging ik een acai bowl halen bij Haleiwa bowls. Daar had ik veel over gelezen op internet en aangezien ik gek ben op de acai bowls kon ik niet wachten om er eentje te halen. Hij was heeerlijk! En ik heb er inmiddels alweer 4 op.

Mijn eerste keer op het strand! Wauw, wat is het prachtig hier. En dit is op 3 minuten loopafstand van waar ik verblijf.

Ik zit in een hostel met allemaal SUPER leuke en lieve mensen. Ik werd meteen meegenomen naar allemaal leuke plekken. Zo gingen we bijvoorbeeld hiken bij de Waimea watervallen. En daarna weer op het strand naar surfwedstrijden kijken. Ik zit in het surfgebied tijdens het surfseizoen dus ik kijk mijn ogen uit.

Souvenirshoppen in Haleiwa. Zo’n ananasschaal moet ik natuurlijk mee naar huis nemen.

Wandelen naar de waterval. Hier zagen we hem voor het eerst in de verte.

Ik heb voor het eerst echt kokosnootwater gedronken en kokosvlees gegeten! Het kokoswater in de supermarkt vind ik heel vies, maar vers uit een kokosnoot vind ik het heerlijk. Ik heb er nu weer zin in nu ik naar deze foto kijk.

Donderdag gingen we met z’n allen bij het hostel barbecuen. Een klein afscheidsfeestje voor twee mensen die weggingen.

Op het eiland Oahu waar ik nu ben lopen echt óveral kippen rond. Zoals wij in Nederland katten hebben op straat, hebben ze hier kippen. Soms loop je ergens en dan komt er random een kip voorbij gelopen, haha.

Ik verblijf bij Sunset Beach en dat strand heet niet zomaar zo… ik zie er iedere avond de meest prachtige zonsondergangen. En dan kan ik steeds maar niet geloven dat ik hier nu echt ben. Onwerkelijk nog steeds.

Herinneren jullie je de foto met de vleugels uit LA nog? Ik had ook foto’s van de vleugels op de bovenstaande foto gezien en dacht dat deze ook in LA waren, maar dat wij ze vorig jaar gewoon niet konden vinden. Nu blijkt dat ze op Hawaii zijn! In het dorpje Haleiwa bij een souvenirwinkeltje.

Vrijdag ging ik na een middagje zonnen op het strand fish & chips eten bij een foodtruck. Hier bij de North Shore zijn heel veel foodtrucks met allemaal lekker eten.

Zaterdag was het slecht weer. Het stormde en regende zo hard dat de bananenplanten in de tuin het begaven.

We reden daarom met een groepje mensen van het hostel naar de andere kant van het eiland. We bezochten daar een tempel.

Op de terugweg stopten we bij een foodtruck waar ze de beste garnalen van het eiland zouden hebben. De gemiddelde wachttijd is daar 45 minuten tot een uur maar het was het waard!

In de auto schuilen voor de harde windvlagen. Beetje onhandig eten zo, maar wel gezellig.

We gingen de zonsondergang kijken bij het Turtle Bay resort. Dat is een resort waar je ook gewoon kan zwemmen en rondlopen als je er niet overnacht. Mega luxe daar en een prachtig uitzicht.

Tot donderdag blijf ik op Oahu en daarna vlieg ik naar Maui. Ik hoor van mensen hier dat dat eiland nóg mooier is, dus ik ben heeel benieuwd!

34 thoughts on “My week in pictures 172”

1. Wat een heerlijke vakantiefoto’s! Al dat eten ziet er echt super lekker uit, haha. Dat zijn echt de voordelen van op vakantie gaan. Fijn dat je het er zo naar je zin hebt, nog heel veel plezier!!

2. Jennie ik ben mega jaloers. Wat is Sunset Beach prachtig zeg, ik kan amper geloven dat het een echt strand is! Ik ben een sucker voor garnalen dus deze wil ik proeven. En wat leuk dat je de vleugels vond, echt een gave foto heb je erbij gemaakt! Malou x

3. Wauw, want ontzettend tof zeg!! Prachtige foto’s ook. Hawaii is echt voor iedereen volgens mij zo’n droombestemming en jij bent er gewoon en neemt ons mee 🙂 heel erg leuk om te zien.

4. Maui is geweldig, ik ben er net geweest! De ene helft van het eiland (oostkant)is heeeel mooi, met regenwoud en veel groen; de andere helft is heel commercieel en met veel grote Amerikaanse resorts. Als je een auto huurt: de road to Hana is geweldig! Hele mooie roadtrip. Download dan ook vooral de gipsy guide app, die is heel erg leuk voor onderweg! Soort reisgids in appvorm 🙂 en je moet sowieso koffie drinken in Paia bij coffee bay! Hebben ook een heerlijk acaibowl❤ Veel plezier!!

Oja, hier is een lijstje met mijn tips:

Maui von Hannah Cologne

Xx

5. Ahhh! Verse kokosnoten, acaii bowls, verse ananas, vis taco’s… Heimwee-alert to the max hier! Wij waren in november op Maui en ik kan absoluut aanraden om even naar Maui Fish Company te gaan in Kihei, de ceviche en poke is daar echt zo lekker! Van de shave ice van Ululani’s op Maui droom ik trouwens ook nog steeds. Oh, en natuurlijk hiken op de Haleakalākrater en de Road to Hana rijden, dat vond ik het allermooiste op Maui. Geniet ervan! Aloha <3.